BBR og ejendomsdata
Du har som boligejer pligt til at sikre, at oplysningerne i Bygnings- og Boligregistret (BBR) til enhver tid er ajourførte og rigtige.
Du kan selv rette oplysninger om din bolig i BBR-registret
Ejere af parcelhuse, rækkehuse, sommerhuse og ejerlejligheder kan benytte "Ret BBR" til at foreslå ændringer i BBR for deres ejendomme. Ændringsforslagene sendes til BBR’s indbakke, hvor kommunen behandler og godkender ændringer, inden de lægges i selve BBR.
I "Ret BBR" kan du som boligejer:
- Se din egen ejendom
- Se ejendomsoplysninger om grund, bygninger og tekniske anlæg på din ejendom
- Foreslå ændringer til registrerede BBR-oplysninger (ændringer til grunde, bygninger, enheder og tekniske anlæg, som allerede er registreret i BBR).
- Foreslå ændringer til placering af bygninger på din ejendom
- Foreslå registrering af nye småbygninger (udhuse, garager, carporte mv).
"Ret BBR" er en af flere muligheder for ejere at henvende sig til kommunen, når man ønsker at ændre i BBR. Det er også at henvende sig til kommunen via mail eller telefon.
Teknisk support til "Ret BBR" for boligejere
"Ret BBR"-supporten i SKAT yder support til boligejere, der har brug for teknisk hjælp i forhold til "Ret BBR".
Den tekniske support kan:
- hjælpe ejer med at logge sig på Ret BBR med NemID og navigere rundt i "Ret BBR".
- guide ejer frem til det relevante felt, som ejer ønsker at ændre i.
- henvise til den kommune, hvor ejendommen ligger, hvis ejer har BBR faglige spørgsmål o.lign.
Da det er kommunen, der er BBR-myndighed, giver SKAT ikke BBR-faglig eller forvaltningsmæssig support. SKATs support henviser boligejere med BBR-faglige spørgsmål til den kommune, hvor ejendommen ligger.
Åbningstiden for SKAT "Ret BBR"-support er:
- Mandag - torsdag 9:30-15:00
- Fredag 9:30-12:00
Plan og byg
Telefon: 43 59 12 02 | e-mail: bmc@htk.dk | Telefontider | Adresse