Skip til hoved indholdet

Musikudvalget

Musikudvalget blev oprettet i 2008 for at fremme og samordne musiklivet i kommunen.

Find information om

  • Koordinere musiktilbud i førskole området
  • Koordinere musikundervisningen
  • Koordinere tilbuddet om øvelokalet
  • Iværksætte initiativer vedrørende skolekoncerter
  • Koordinere og rådgive i forbindelse med indkøb og udlån af instrumenter
  • Afholde og støtte professionelle koncerter

Det er muligt at søge udvalget om støtte til projekter og aktiviteter, der kan virke til fremme af musiklivet i Høje-Taastrup Kommune. Udvalget voterer løbende på ansøgninger og du kan regne med at få svar på din ansøgning i løbet af et par uger (sommerferien undtaget)

Her følger hvad vi gerne vil vide i forbindelse med din ansøgning:

Informationer til Høje-Taastrups Musikudvalg ifm. ansøgning

  • Arrangør (navn el. forening)
  • Dato
  • Sted
  • Type (koncert, forestilling, installation mv.)
  • Kunstner(e) (ensembler, bands mv.)
  • Enkeltstående eller tilbagevendende event
  • Genre
  • Evt. lydteknik/PA
  • Evt. lys/scenelys
  • Målgruppe
  • Forventet antal publikum
  • Billetpris eller gratis
  • Marketing
  • Andet (forplejning, bar mv.)
  • Er der allerede søgt/modtaget andre tilskud? 
  • Budget (udgifter og indtægter)

Har du spørgsmål, da kontakt udvalgsformand Jakob Weigand:

JakobGo@htk.dk- mob: 6147 6148

Udvalget består af 7 medlemmer fra henholdsvis Musikskolen, folkeskolerne, Høje-Taastrup Gymnasium, klubområdet, ungdomsskole området, de koncertarrangerende kulturinstitutioner og det lokale musikliv (bands, foreninger o.l.)

§ 1.Formål:

Musikudvalget skal virke til fremme af musiklivet og medvirke til at samordne den musikalske virksomhed i Høje-Taastrup Kommune.
Musikudvalget kan nedsætte underudvalg, der kan arbejde med opgaver og initiativer indenfor specifikke opgaveområder.  

§ 2. Opgave: 

Musikudvalgets opgave er først og fremmest at være koordinerende, stimulerende og rådgivende i alle vigtige spørgsmål angående musikaktiviteter i Høje-Taastrup Kommune.

Opgaveområder:

  • Koordinering af musikundervisningen mellem folkeskolerne, Høje-Taastrup Gymnasium og Musikskolen.
  • Initiativer vedrørende skolekoncerter.
  • Koordinering af musiktilbud i førskole området (Musikskolen, daginstitutioner, dagpleje m.m.).
  • Øvelokaler
  • Afholdelse og støtte til professionelle koncerter
  • Koordinering og rådgivning vedrørende indkøb og udlån af instrumenter og udstyr til skolerne, kultur-/medborgerhuse m.m.
  • Tage initiativ til og støtte forskellige projekter og aktiviteter, der kan virke til fremme af musiklivet i Høje-Taastrup Kommune

§ 3. Medlemmer

Udvalget består af 7 medlemmer:

  1. 1 repræsentant fra Musikskolen
  2. 1 repræsentant fra folkeskolerne
  3. 1 repræsentant fra Høje-Taastrup Gymnasium
  4. 1 repræsentant fra klubområdet
  5. 1 repræsentant fra ungdomsskole området
  6. 1 repræsentant fra koncertarrangerende kulturinstitutioner
  7. 1 repræsentanter fra det lokale musikliv

    ad 6: Taastrup Kulturcenter, Medborgerhuset, Hedehuset, Bibliotekerne, Taastrup Teater
    ad 7: f.eks.

Udvalgets medlemmer vælges i lige år.

Medlemmer under 1-6 udpeges af respektive forsamlinger
Medlemmer under 7 vælges på et offentligt fælles møde.

§ 4.  

Musikudvalgets beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed.   

§ 5.

Udvalget mødes ordinært fire gange om året. Udvalget vælger selv formand og næstformand.
Ekstraordinære møder kan indkaldes efter behov.  

§ 6.  

Musikudvalgtes administration henlægges til Musikskolen.

§ 7.  

Ændringer af denne vedtægt skal godkendes af Byrådet.

Således godkendt af Byrådet i Høje-Taastrup Kommune d.20.maj 2008.

Musikskolen fungerer som sekretariat for Musikudvalget.

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune
Rådhusstræde 1
2630 Taastrup

CVR: 1950 1817

Telefon: 43 59 10 00
Mail: kommune@htk.dk

Genveje