Musikudvalget
Musikudvalget blev oprettet i 2008 for at fremme og samordne musiklivet i kommunen.
Find information om
- Koordinere musiktilbud i førskole området
- Koordinere musikundervisningen
- Koordinere tilbuddet om øvelokalet
- Iværksætte initiativer vedrørende skolekoncerter
- Koordinere og rådgive i forbindelse med indkøb og udlån af instrumenter
- Afholde og støtte professionelle koncerter
Det er muligt at søge udvalget om støtte til projekter og aktiviteter, der kan virke til fremme af musiklivet i Høje-Taastrup Kommune. Udvalget voterer løbende på ansøgninger og du kan regne med at få svar på din ansøgning i løbet af et par uger (sommerferien undtaget)
Her følger hvad vi gerne vil vide i forbindelse med din ansøgning:
Informationer til Høje-Taastrups Musikudvalg ifm. ansøgning
- Arrangør (navn el. forening)
- Dato
- Sted
- Type (koncert, forestilling, installation mv.)
- Kunstner(e) (ensembler, bands mv.)
- Enkeltstående eller tilbagevendende event
- Genre
- Evt. lydteknik/PA
- Evt. lys/scenelys
- Målgruppe
- Forventet antal publikum
- Billetpris eller gratis
- Marketing
- Andet (forplejning, bar mv.)
- Er der allerede søgt/modtaget andre tilskud?
- Budget (udgifter og indtægter)
Har du spørgsmål, da kontakt udvalgsformand Jakob Weigand:
JakobGo@htk.dk- mob: 6147 6148
Udvalget består af 7 medlemmer fra henholdsvis Musikskolen, folkeskolerne, Høje-Taastrup Gymnasium, klubområdet, ungdomsskole området, de koncertarrangerende kulturinstitutioner og det lokale musikliv (bands, foreninger o.l.)
§ 1.Formål:
Musikudvalget skal virke til fremme af musiklivet og medvirke til at samordne den musikalske virksomhed i Høje-Taastrup Kommune.
Musikudvalget kan nedsætte underudvalg, der kan arbejde med opgaver og initiativer indenfor specifikke opgaveområder.
§ 2. Opgave:
Musikudvalgets opgave er først og fremmest at være koordinerende, stimulerende og rådgivende i alle vigtige spørgsmål angående musikaktiviteter i Høje-Taastrup Kommune.
Opgaveområder:
- Koordinering af musikundervisningen mellem folkeskolerne, Høje-Taastrup Gymnasium og Musikskolen.
- Initiativer vedrørende skolekoncerter.
- Koordinering af musiktilbud i førskole området (Musikskolen, daginstitutioner, dagpleje m.m.).
- Øvelokaler
- Afholdelse og støtte til professionelle koncerter
- Koordinering og rådgivning vedrørende indkøb og udlån af instrumenter og udstyr til skolerne, kultur-/medborgerhuse m.m.
- Tage initiativ til og støtte forskellige projekter og aktiviteter, der kan virke til fremme af musiklivet i Høje-Taastrup Kommune
§ 3. Medlemmer
Udvalget består af 7 medlemmer:
- 1 repræsentant fra Musikskolen
- 1 repræsentant fra folkeskolerne
- 1 repræsentant fra Høje-Taastrup Gymnasium
- 1 repræsentant fra klubområdet
- 1 repræsentant fra ungdomsskole området
- 1 repræsentant fra koncertarrangerende kulturinstitutioner
- 1 repræsentanter fra det lokale musikliv
ad 6: Taastrup Kulturcenter, Medborgerhuset, Hedehuset, Bibliotekerne, Taastrup Teater
ad 7: f.eks.
Udvalgets medlemmer vælges i lige år.
Medlemmer under 1-6 udpeges af respektive forsamlinger
Medlemmer under 7 vælges på et offentligt fælles møde.
§ 4.
Musikudvalgets beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed.
§ 5.
Udvalget mødes ordinært fire gange om året. Udvalget vælger selv formand og næstformand.
Ekstraordinære møder kan indkaldes efter behov.
§ 6.
Musikudvalgtes administration henlægges til Musikskolen.
§ 7.
Ændringer af denne vedtægt skal godkendes af Byrådet.
Således godkendt af Byrådet i Høje-Taastrup Kommune d.20.maj 2008.
Musikskolen fungerer som sekretariat for Musikudvalget.
- Adresse: Taastrupgaardsvej 75, 2630 Taastrup
- Tlf.:6147 6148
- E-mail: musikskolen@htk.dk