Skip til hoved indholdet

Åbent Hus hos Hovedstadens Letbane

Søndag den 29. september åbner Hovedstadens Letbane dørene til deres kontrol- og vedligeholdelsescenter i Glostrup. Oplev letbanetogene, mød en letbanefører og få et eksklusivt indblik i, hvordan togene bliver serviceret og vedligeholdt.

Hovedstadens Letbane kommer til at køre mellem Ishøj og Lundtofte.

Efter planen åbner strækningen mellem Ishøj og Rødovre i efteråret 2025. Strækningen fra Rødovre til Lundtofte forventes at stå klar i sommeren 2026, og indtil da bliver denne strækning betjent af en højfrekvent bus.

Hovedstadens Letbane er et af midlerne til at fremme mobiliteten og udviklingen i hovedstadsområdet. Letbanen gør det nemmere at komme på tværs af hovedstaden til arbejde, fritid, kultur og natur.

Det kan du opleve på Åbent Hus

• Se letbanetogene på nært hold – tag en gåtur gennem toget og få en fornemmelse af den fremtidige rejseoplevelse. Du kan også møde en letbanefører, der skal køre togene.

• Udforsk værkstedshallen, hvor togene skal serviceres, samt andre spændende faciliteter som vaskehallen og letbanens mest benyttede sporskifte, ”Diamanten”.

• Få besvaret dine spørgsmål om Letbanen af vores eksperter, mens vi byder på kaffe og kage.

• Mød den kommende driftsoperatør, Metro Service, og hør mere om driften af Letbanen, herunder hvordan man bliver letbanefører.

Praktisk information:

Dato og tid: Søndag den 29. september 2024 kl. 10-14.

Sted: Ballerup Boulevard 201, 2600 Glostrup.

Transport:

Der er parkeringsmuligheder til både cykel og bil ved centret, men plads kan ikke garanteres, hvad angår biler (der er begrænsede pladser).

Kollektiv transport er tilgængelig i nærheden.

Tilmelding er ikke nødvendig.

Foto: Hovedstadens Letbane.

Om Hovedstadens Letbane

Hovedstadens Letbane skal styrke den kollektive transport og understøtte vækst og udvikling i hele hovedstaden.

Letbanen binder seks S-togslinjer og regionaltogstrafikken sammen på tværs og skaber et sammenhængende, brugervenligt og kollektivt trafiksystem i en region, som i dag er præget af store mobilitets- og trængselsudfordringer.

Selskabet bag Letbanen har til opgave at bygge og drive letbanen langs Ring 3. Selskabet ledes af en bestyrelse med repræsentanter fra ejerkredsen, dvs. Region Hovedstaden og de 11 kommuner Ishøj, Vallensbæk, Hvidovre, Albertslund, Brøndby, Rødovre, Høje-Taastrup, Herlev, Gladsaxe, Glostrup og Lyngby-Taarbæk.

Læs mere på hjemmesiden for Hovedstadens Letbane.

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune