Skip til hoved indholdet

Vær med til international Hjertestarterdag i efterårsferien

Onsdag 16. oktober er det Hjertestarterdag. Børn og voksne kan blive klar til at redde liv. På Taastrupgårdsvej 151 står instruktører fra Dansk Råd for Genoplivning klar til at vise, hvordan man træder til med genoplivning og bruger en hjertestarter.

Til den årlige Hjertestarterdag kan man i hele landet deltage i gratis aktiviteter, som ruster børn, unge og voksne til at træde til, hvis de skulle blive vidne til et hjertestop. Dagen markeres i hele landet og sætter fokus på, at alle kan lære at redde liv med bl.a. hurtig reaktion og igangsættelse af hjertelungeredning.

Tid og sted i Taastrup

Mød instruktører fra Dansk Råd for Genoplivning - arrangementet foregår som åbent hus. Her kan alle interesserede få en gratis introduktion til hjertemassage og brug af hjertestartere, så tag familien med og lær at redde liv.

Kl. 10-14 på Taastrupgårdsvej 151, 2630 Taastrup - der står 'Jobcenter' på døren.

Se arrangementer i hele Danmark på www.genoplivning.dk (opdateres løbende).

Det er 12. gang, at der afholdes international Hjertestarterdag.

Om Hjertestarterdagen

Den 16. oktober er det Hjertestarterdag i Danmark og i resten af verden. Initiativet kommer fra EU-Parlamentet og bliver støttet af den internationale organisation ILCOR (International Liaison Committee on Resuscitation).

I Danmark står Dansk Råd for Genoplivning og TrygFonden bag dagen. En lang række aktører inden for genoplivning inviterer til gratis arrangementer i hele landet, som sætter fokus på, at danskerne skal lære at redde liv.

Læs mere på www.hjertestarterdagen.dk og www.restartaheart.eu

Find den nærmeste hjertestarter

I app-en ’Hjertestarter’ kan man se, hvor der er opsat hjertestartere – hent den i App Store eller Google Play.

Bliv hjerteløber

Hvis du allerede er klar til at træde til, føler dig robust nok og er over 18 år, kan du blive hjerteløber ved at downloade appen 'TrygFonden Hjerteløber' og registrere dig. Så kan du være med til at gøre en forskel!

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune