Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Beboerklagenævnet

Valgperiode: 01. januar 2022 - 31. december 2025

Antal medlemmer, der udpeges af Byrådet: 1

Antal stedfortrædere, der udpeges af Byrådet: 1

Sammensætning

Beboerklagenævnet består af tre medlemmer - en formand samt en ejer- og en lejerepræsentant.

Formanden skal have bestået juridisk kandidateksamen og udpeges af Transport- og Boligministeriet efter indstilling fra  Kommunalbestyrelsen. Formanden må ikke have særlig tilknytning til grundejer-, bolig- eller lejerorganisationer eller være erhvervsmæssig interesseret i ejendomshandler.

De to andre medlemmer udpeges af Kommunalbestyrelsen efter indstilling fra henholdsvis de almene boligorganisationer, der har afdelinger i kommunen og de større lejerforeninger i kommunen. De to medlemmer skal være sagkyndige med hensyn til almene boligforhold.

Ved behandling af sager om overtrædelse af ejendommens husorden tiltrædes nævnet af et socialt sagkyndigt medlem.

Særlige bemærkninger: 

Her gælder ligestillingsloven, dvs. at udlejer og lejerorganisationerne skal indstille både en mand og en kvinde.

Hjemmel: Lovbekendtgørelse nr. 928 af 09-04-2019 om leje af almene boliger

Ansvarligt center CBA

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune
Rådhusstræde 1
2630 Taastrup

CVR: 1950 1817

Telefon: 43 59 10 00
Mail: kommune@htk.dk

Genveje